Monday, February 28, 2022

Uppsats om musik i mitt liv

Uppsats om musik i mitt liv



När bandet tränade, följt av en fotbollsmatch och sedan en tävling, blev min hjärna suddig av trötthet och min kropp skrek av smärta, musik i mitt liv essä. Det Viktigaste För MIG. Vi reste runt i USA och uppträdde med andra körer. Vårt band var återigen små arton personer! En av de största förändringarna var tillägget av marsch; plötsligt var det som att jag skulle lära mig att spela igen.





Exempel på uppsats om musik i mitt liv



För en ung person med liten erfarenhet kan musik vara ett svårt koncept, särskilt sång. Vid nio års ålder klev jag in på musikområdet. Min berättelse börjar i Min mamma frågade om jag skulle vara intresserad av att sjunga. Hon föreslog att jag skulle gå med i Phoenix Boys Choir. Hon förklarade vad det var och hur framgångsrikt det alltid varit. Jag bestämde mig för att prova. När jag kom fram träffade jag konduktören som ansvarade för de yngre pojkarna. Detta skulle visa sig vara en av de mest minnesvärda ögonblicken i mitt liv. Jag skulle bli medlem i den internationellt kända Phoenix Boys Choir! Jag gick snabbt upp genom körens nivåer. Varje pojke längtar efter att vara i den mest elitgrupp – Tour Choir.


Efter två år klarade jag det. Vid 11 hade jag lärt mig mer om musik än jag kunde föreställa mig. Jag lärde mig musikteori och hur man läser noter. I slutet av sjuan hade jag varit i Spanien, Italien och Frankrike. Det var en välsignelse att få sjunga i en sådan helig miljö. Vi sjöng också i Florens katedral. Vi reste runt i USA och uppträdde med andra körer. Ofta sjöng vi för dignitärer, musik i mitt liv essä. Jag tror att Gud välsignade mig med denna talang eftersom han ville att jag skulle dela min röst med andra. Jag har lärt mig musik i mitt liv essä av sånger.


Om min mamma inte hade inspirerat mig att prova något utanför min komfortzon, skulle jag aldrig ha upplevt vad musikens värld har att erbjuda. Ännu viktigare, jag kanske inte hade avslöjat mitt sanna jag om det inte vore för min mamma och sång. Att sjunga gör mig glad, och det är en stor del av den jag är. Jag hoppas kunna fortsätta sjunga och öka mina kunskaper om musik. Jag har tagit examen från Phoenix Boys Choir, och jag sjunger nu med den fenomenala Mens Choir, en grupp för tidigare Boys Choir-medlemmar, som har gett mig många möjligheter. Förra februari, musik i mitt liv essä, Jag deltog i American Choral Directors Association Honours Choir av studenter utvalda från fem stater, musik i mitt liv essä. På grund av detta erbjöds jag ett stipendium till Idyllwild Music Academy för sommarläger för att bli en bättre sångare.


Jag är väldigt tacksam för allt jag har åstadkommit musikaliskt och vill fortsätta sträva efter att bli en överlägsen musiker. Gratis uppsatser Ämnen Essay Checker Hire Writer Login. Gratis uppsatsprov Exempel Musik i mitt liv. Musik i mitt liv 1 januari Anställ verifierad författare. Exempel på uppsats om musik i mitt liv. Hur man citerar Music in My Life essä Välj citera format: APA MLA Harvard Chicago ASA IEEE AMA. Musik i mitt liv. Relaterade uppsatser. Musik i mitt liv Musik i mitt liv Musik i mitt liv musik i mitt liv essä Music in My Life Music Is My Life Life Through Music Music in My Life Music of My Life Music Is My Life My Life In Music Music In My Life. Ett tidsbegränsat erbjudande! Spara tid på forskning och skrivande. Hämta mitt papper. Populära ämnen kändis coca cola cricket ledarskap kärlek alice in wonderlan bantning fahrenheit mobiltelefon hiphop.





interaktiv uppsats



Marching band är den typen av aktivitet som förändrar dig på sätt som du inte inser förrän långt senare när du ser tillbaka på upplevelsen. Föga anade hon hur nära man kan komma en bandkompis, eller för många bandkamrater. Hon såg sig själv gå till överklassmän varje dag för att söka hjälp eller hjälpa dem; alla kan någon gång i tiden vara bekväma med varandra genom hela bandet. Ärligt talat hade jag själv aldrig känt mig så stöttad eller älskad när jag kom för att vara en del av något så speciellt och unikt. Alla i organisationen är godhjärtade, hängivna och stödjande, det kan du aldrig. Vid 16 års ålder spelade Miles professionellt och fick sin första riktiga smak av hur det var att spela jazz när Billy Eckstines band reste igenom och behövde ersätta en sjuk hornist.


På den tiden anställde bandet Diz och Bird och i två veckor sög Miles upp det! Utan tvekan var elden antänd. Efter gymnasiet var Miles iväg för att studera musik och skrev in sig på Juilliard i september. Han tränade på rumpan varje dag och matade sitt sinne varje natt. Miles ljud tog form. Menad för både vita och svarta människor, 52nd street handlade om jazz och alkohol och det var platsen att vara på, speciellt om du ville bli upptäckt som jazzmusiker. Allt detta ledde till att Miles hoppade av skolan och lekte med de stora killarna på 52nd street för att bli upptäckt. På nolltid spelade Davis regelbundet med Coleman Hawkins och Charlie Parker.


Vid den här tiden flyttade Miles, 19, upp i jazzens historia genom att spela in sitt första album i New York tillsammans med Hawkins, "Rubberlegs" Williams och naturligtvis Parker. Några månader efter att Parker och Gillespie åkte till Kalifornien träffades Miles med Benny Carters Orchestra och reste också hela vägen till Kalifornien. Vi satt båda i klassen och tjatade om alla typer av band vi lyssnar på och vilka vi önskar att vi kunde se live. Det var 4 år sedan, och jag ser tillbaka på den dagen nu och tänker "wow den här enorma vänskapen började för att vi gillar samma musik. Sådana små stunder jag. Hemsida Musik i mitt liv. Musik i mitt liv bra essäer. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Musik, det är en del av allas liv. Från barndomens sing-a-long-låtar till garage-grungemusik, och allt däremellan musik finns överallt.


När jag växte upp med en extremt musikalisk bakgrund låg det i mina gener att jag skulle bli musiker. Att spela musik har hjälpt mig att bli den person jag är genom att vara en frigörelse för min ilska, bredda min framtid och få nya vänner.. Jag gick med i bandet först i fjärde klass och spelade trummor. Jag spelade i ungefär två veckor sedan slutade jag för att jag inte gillade det, mest på grund av läraren. I sjätte klass fick vi en ny musiklärare och sa till mig att jag ser ut som en trumpetare, så jag gav det ett försök. Jag tog musiklektioner men efter den första sa min musiklärare till mig att hon var tvungen att lämna eftersom hon hade bröstcancer men sa till mig att aldrig ge upp att spela musik. Hon sa att det var i mitt blod. Vår nya musiklärare hade inga instrumentkunskaper så jag fick lära mig själv. Jag jobbade och jobbade och ingen del av det var lätt.


Ofta sjöng vi för dignitärer. Jag tror att Gud välsignade mig med denna talang eftersom han ville att jag skulle dela min röst med andra. Jag har lärt mig hundratals låtar. Om min mamma inte hade inspirerat mig att prova något utanför min komfortzon, skulle jag aldrig ha upplevt vad musikens värld har att erbjuda. Ännu viktigare, jag kanske inte hade avslöjat mitt sanna jag om det inte vore för min mamma och sång. Att sjunga gör mig glad, och det är en stor del av den jag är. Jag hoppas kunna fortsätta sjunga och öka mina kunskaper om musik. Jag har tagit examen från Phoenix Boys Choir, och jag sjunger nu med den fenomenala Mens Choir, en grupp för tidigare Boys Choir-medlemmar, som har gett mig många möjligheter.


I februari förra året deltog jag i American Choral Directors Association Honours Choir av studenter utvalda från fem delstater. På grund av detta erbjöds jag ett stipendium till Idyllwild Music Academy för sommarläger för att bli en bättre sångare. Jag är väldigt tacksam för allt jag har åstadkommit musikaliskt och vill fortsätta sträva efter att bli en överlägsen musiker. Gratis uppsatser Ämnen Essay Checker Hire Writer Login. Gratis uppsatsprov Exempel Musik i mitt liv. Music in My Life 1 januari Oavsett om jag var i bilen, huset eller någon annanstans fanns det säkert några Newsboys, the Drifters eller Elvis som spelade i bakgrunden.


Nu när jag har nått mina tonår, har musiken blivit ännu kraftfullare i mitt liv och har befolkat min själ djupare och djupare. Jag tror att musik har förmågan att förmedla alla sorters känslor. Oavsett om känslan är glädje och lycka eller sorg och förtvivlan genom rytmerna, harmonierna och texterna. När jag hör det kommer jag alltid nära tårar, speciellt när jag ser den mycket sorgliga musikvideon. Effekten som musik kan ha på våra känslor är enorm, eftersom den kan få människor till flod av tårar eller skrattsalvor. Det faktum att musik kan berätta en historia, skapa bilder eller en personlig koppling genom sång är fantastiskt. Musik har förmågan att föra mig tillbaka i tiden Precis som en tidsmaskin.


Det låter mig återse förlorade och favoritögonblick i livet. Låtar kan måla en bild, till exempel i klassisk musik och countrymusik berättas en historia. Tonerna i klassisk musik berättar en historia utan text, vilket är en oerhört kraftfull sak. Jag tror att det inte finns något bättre sätt att uttrycka mig än genom sång. Det kan få alla mina problem att bara försvinna och flyta iväg. Lyssna på The Importance of Music In My Life av Gracefully The Importance of Music Av: Grace Aubrey i rätt riktning och ger mig vägledning när jag behöver den.


Jag började lära mig spela gitarr för fyra år sedan, och under de senaste åren har jag blivit helt och hållet förälskad i instrumentet. När jag väl börjar spela har jag extremt svårt att lägga ifrån mig gitarren igen. Hon visar mig bara vad jag ska göra, och jag gör resten. Jag har alltid älskat att spela piano och kommer alltid att älska att spela det. Jag är ungefär en genomsnittlig spelare. I timmar satt jag vid pianot och spelade olika välkända låtar för att skapa mina små vinnarlåtar. Jag har spelat piano i snart nio år nu, och jag börjar med fiol nästa år. När jag gick på dagis med min musiklärare, Mrs..


Lindra Mitchell, jag hade min första musiklektion. Under sommaren bestämde jag mig för att jag också skulle bli musiklärare. Mitchell var glad över att dela sin dröm om musik med mig, och nu är musik något trevligt som vi både kan prata om och knyta an till.

No comments:

Post a Comment