Friday, February 25, 2022

Personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats

Personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats



De flesta människor kan inte utöva detta yrke på grund av de äventyr som finns varje dag i sjuksköterskeyrket för sjuksköterskorna. Få hjälp med uppsatsen. Jag förstår. Kopiera till Urklipp Referens Kopierat till Urklipp. Jag är stolt över att vara sjuksköterska, men jag vet att det här jobbet inte är för alla, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat.





Nya Inlägg



Min personliga filosofi om omvårdnad innebär att ge vård till patienter med ett holistiskt förhållningssätt, behandla alla med största respekt, omsorg och medkänsla, samtidigt som alla andra aspekter av patienten kommer i minnet. Varje dag kommer vi i kontakt med och vårdar patienter av olika raser, kön, religioner, bakgrunder, åldrar och värderingar. Vi måste också förstå att vi kommer att ta hand om patienter i många miljöer och situationer, där, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats måste ta vår kunskap och använda den på rätt sätt. Vi ger ständigt patienter den medicinska vård och vård de förtjänar både fysiskt och känslomässigt.


Vill du få en originaluppsats om detta ämne? Detta bekräftar det faktum att omvårdnad är både en konst och vetenskap och vi måste förstå båda fullt ut för att ge våra patienter den bästa vård de förtjänar. I den här artikeln kommer jag att fokusera på mina åsikter och övertygelser, samt relationen mellan omvårdnadskonsten och omvårdnadsvetenskapen. Jag kommer att diskutera min definition av hälsa, omvårdnad och miljö och hur dessa begrepp relaterar till och påverkar vården och patienten. Många saker påverkar min sjuksköterskepraktik, men jag kommer specifikt att nämna en teori om ledarskap som fick stort genomslag. Jag kommer också att diskutera hur politik och historia har format sjuksköterskepraktiken, samt hur mina värderingar formar min praktik.


Till sist kommer jag att diskutera hur den etiska koden och IOM-rapporten påverkar och formar min praktik. Sjuksköterska har rankats som ett av de mest betrodda yrkena under ganska lång tid och ligger i framkant inom sjukvården. Som sjuksköterska kan vi påverka våra patienter och deras familjer direkt genom personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats Vi tillhandahåller. Eftersom en sjuksköterskas handlingar involverar både sinnet och hjärtat, anses omvårdnad både vara en konst och en vetenskap. Det ena kan inte existera utan det andra, särskilt inom vård vid sängkanten. Sjuksköterskor kan få all kunskap från tidigare läroplaner om medicinsk vård inklusive kritiskt tänkande, evidensbaserad praktik, pågående forskning och teknisk kompetens, men vi måste också kunna engagera oss i den känslomässiga aspekten av omvårdnad också.


Sjuksköterskor måste erbjuda empati och medkänsla till alla patienter under denna utsatta tid. Sjuksköterskekonsten inbegriper också hur sjuksköterskor tillämpar all sin kunskap i sin vård, och tar fram kreativa vårdplaner och undervisningsmetoder som används i utbildningssyfte. Detta kommer att säkerställa att patienterna får bästa möjliga vård samtidigt som kvaliteten och den övergripande omvårdnaden förbättras. Min personliga definition av hälsa är det tillstånd eller tillstånd en person befinner sig i, med hänsyn till deras välbefinnande. Är en person fri från skador och sjukdomar eller sjuk och behöver vård, eller till och med någonstans i mitten? Hälsan förändras ständigt kontinuum. Nursing är en legitimerad vårdpersonal som tillhandahåller högkvalitativ patientcentrerad vård samtidigt som de samarbetar med andra vårdmedlemmar.


Vi integrerar våra kunskaper, värderingar och färdigheter i att ge vård till våra patienter och påverka deras hälsa. Alla dessa tre definitioner som anges ovan har en inflytelserik relation till varandra. Omvårdnad spelar en stor roll i alla situationer och miljöer, oavsett om det är på sjukhus, hemsjukvård, långtidsvård eller ute i samhället. Ett exempel på att det är en hemlös patient som kommer in på sjukhuset med stadium II cancer. Denna patient skulle ha begränsade resurser på grund av att han är hemlös och vården skulle fokuseras på vad man skulle kunna göra för patienten medan han var på sjukhuset en patient som är advokat och bor i ett gated grannskap med alla resurser som möjligt. Var och en av dessa utsläppsplaner skulle vara helt olika.


Ledarskap är både komplext och utmanande och har påverkat vårdverksamheten under många år. Personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats inom vården är avgörande, människor måste ledas och resurser måste hanteras. Situations- eller beredskapsledarfasen tillåter ledare att fatta beslut eller förändringar baserat på den aktuella situationen. Inget enskilt sätt att leda fungerar bra i alla situationer. Att kunna hantera en aktuell situation gör det möjligt för ledare att individualisera och ändra sina ledarstilar till det sätt som är mest effektivt. Det finns inte bara en grad av omvårdnad. Omvårdnad involverar så många saker, patientcentrerad vård, lagarbete, förespråkande, medkänsla och så mycket mer. Medan du är i sjuksköterskerollen har du möjlighet att förvandla dig till en ledare, arbeta med andra teammedlemmar för att stimulera, inspirera och motivera andra att göra förändringar i organisationen som behövs.


Jag känner att sjuksköterskor personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats antas vara en liten del av organisationen när de i verkligheten utgör en stor del av vården. Sjuksköterskor är frontlinjeanställda som har en röst och spelar en enorm roll inom vården. Etik, värderingar och moral är avgörande för patientcentrerad sjukvård och sjuksköterskors roll. Etik definieras som vad som är bra och rätt, vad som bör göras, hur vi behandlar varandra och hur vi bör agera, särskilt när vi står i konflikt med våra värderingar och övertygelser. Etiken påverkar och personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats min sjuksköterskepraktik på många sätt, såväl som mina personliga värderingar och moral. Inför många etiska situationer dagligen för att ge kvalitets- och etisk vård måste vi veta vid intagningen om patienten fattar sina egna beslut, har ett levnadstestamente eller om de har utsett en sjukvårdsfullmakt att fatta sina beslut när de inte kan.


Yrkesmässig felbehandling är ett fall av vårdslöshet eller inkompetens och kan undvikas genom att kommunicera med din patient och inhämta informerat samtycke eller få information skriftligen, såsom levnadstestamentet eller sjukvårdsfullmakt. En etik personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats är en del av varje organisation, som finns inom alla yrken, tillgänglig för att hjälpa till att skapa ett resultat för patienterna när utmanande situationer uppstår. Det finns en ANA etisk kod för sjuksköterskor som ger icke förhandlingsbara, etiska skyldigheter och skyldigheter för varje individ som går in i detta yrke.


Vi är och har alltid varit etiskt skyldiga att inte göra någon skada och behandla patienter rättvist och rättvist. Våra värderingar är det som utgör oss som sjuksköterskor, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats. Våra kärnvärden och omvårdnadens värderingar kommer att påverka vården vi ger våra patienter och vår praktik dagligen. Många värderingar inkluderar människovärde, jämlikhet, autonomi, etc. och alla dessa värden säkerställer att våra patienter behandlas rättvist, lika, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats, självständigt och sanningsenligt. Som sjuksköterskor kommer vi att ta hand om en mängd människor. Många av olika bakgrunder, raser, kön och åldrar, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats. Som sjuksköterska främjar vi hälsa och helande samtidigt som vi respekterar varje persons värdighet och moraliska helhet, bekräftar varje persons unika karaktär och implementerar transformativa strategier.


Under hela tiden har sjuksköterskor hjälpt till med tillhandahållandet av primärvårdstjänster, hälsovårdsutbildning, hälsovårdsrådgivning, etc. Efter artonhundratalet förändrades vården för de sjuka på många håll på grund av industrialisering och urbanisering. Det fanns ett omedelbart behov av duktiga sjuksköterskor men detta krävde sjuksköterskeutbildning för att ge patienterna kvalitetsvård. Några skolor bildades och personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats yrket organiserades. Detta var den första språngbrädan till den sjuksköterskeutbildning och organisationer vi har idag.


Även om det fortfarande finns många utmaningar, såsom brist på sjuksköterskor, skillnader i hälso- och sjukvård, sjukvårdens kvalitet och säkerhet, fortsätter sjuksköterskeyrket att anpassa sig och ständigt förändras när det gäller hälsovårdsbehov och förblir ett högt respekterat yrke, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats. Skillnader i vården är ett enormt ämne som vi konsekvent försöker minska. Dessa sociala bestämningsfaktorer för hälsan påverkar i hög grad vissa hälsoresultat som dödlighet och sjuklighet. Healthy People är en organisation som har åtagit sig att förbättra hälsan för alla amerikaner. Det har funnits i decennier och uppdateras vart tionde år för att tillgodose de nya behoven för att förbättra hälsan för amerikaner.


Health Impact in 5 Years HI-5 är en organisation från CDC skapad för att uppnå bättre hälsoresultat på de platser där människor bor, lär sig, arbetar och leker. Institutet för medicin är ett initiativ som lanserats för att omvandla sjuksköterskeyrket och maximera rollen för sjuksköterskor och framtida ledare. Åtta rekommendationer skapades för framtidens omvårdnad, vilket gör det möjligt för sjuksköterskor att spela en grundläggande roll i omvandlingen av hälso- och sjukvårdssystemet. För att stödja rekommendationerna utvecklades det fyra nyckelbudskap, som angav hur sjuksköterskor skulle praktisera till fullo i sin utbildning, uppnå högre utbildningsnivåer, vara fullvärdiga partner med all hälso- och sjukvårdspersonal och tillhandahålla effektiv personalplanering och policyskapande med en förbättrad informationsinfrastruktur.


Sjuksköterska är och kommer alltid att vara ett högt respekterat och eftertraktat yrke. Sjuksköterskor strävar efter att ge vård till patienter som är respektfull, kulturellt kompetent och lyhörd för patientens preferenser, behov och värderingar samtidigt som de arbetar i tvärvetenskapliga team för att säkerställa att vården är kontinuerlig och pålitlig. Jag ser fram emot att göra min del för att påverka detta yrke och använda mina kunskaper, värderingar, moral och personliga övertygelser för att fortsätta forma min praktik som sjuksköterska och potentiell sjuksköterskeledare. Epstein, B. Sjuksköterskekoden: dess värde, dess historia. The Online Journal of Issues in Nursing, html Healthy Personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats Hämtad 18 april, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats, Sjuksköterskepraktik. Ledarskap för vårdpersonal: Teori, färdigheter och tillämpningar 3:e upplagan.


Faktablad om omvårdnad. Ledarskap inom omvårdnad: Vikten av att erkänna inneboende värderingar och egenskaper för att säkerställa en positiv framtid för yrket. Collegian, 22 4personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats Ledarskap inom omvårdnad. Institute of Medicine of the National Academics. aspx Whelan, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats, J. Personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats Omvårdnad: En introduktion till det förflutna. Personlig filosofi om omvårdnad och ledarskap, personlig filosofi om sjuksköterskeuppsats. com, 28 apr, Öppnad 7 januari, comApr Beställ papper som detta.


Gillade du det här exemplet? Skriv dina krav och få professionell hjälp. Deadline: 10 dagar kvar. Antal sidor. E-post Ogiltig e-post. En professionell skribent kommer att göra ett tydligt, felfritt papper åt dig! Fastnade på idéer? Kämpar med ett koncept? Få hjälp med ditt uppdrag.





o kapten min kaptensuppsats



Men jag tränar flera gånger om dagen när jag tar min hund på en promenad. Jag kommer att fortsätta att sträva efter att vara den friskaste jag kan vara genom att göra medvetna, hälsosamma val. Framtidsvision Om två år ser jag mig själv fortsätta min utbildning. Då kommer jag att ha avslutat mitt kandidatprogram och vara inskriven på ett Virginia Beach Psychiatric Center; min första prioritet är att göra mitt ober så gott jag kan. Jag tror att det är av det bästa rs-programmet. Jag planerar att fortsätta min karriär på vikten av att jag behärskar mitt jobb som sjuksköterska och att jag kan bygga min grund i min sjuksköterskekarriär.


Vid det här laget hoppas jag kunna bli lärare för sjuksköterskestudenter för att kunna dela med mig av min kunskap och erfarenhet. Jag var oerhört lyckligt lottad som fick exceptionella lärare och utbildning, jag skulle älska att kunna vara den mentorn för en sjuksköterska i början av deras karriär. Om fem år ser jag mig själv utvecklas inom mentalvårdsområdet och vid Virginia Beach Psychiatric Center. Vid det här laget tror jag att jag kommer att ha avslutat NP-programmet, och jag kommer att arbeta som psykiatrisk sjuksköterska. Jag skulle vilja ha djupgående kunskaper om omvårdnad genom en sjuksköterska, så att jag kan betjäna människor med mer innovativa färdigheter. Jag tycker att området mental hälsa är intressant och motiverande och även om det finns många utmaningar framför mig, är jag angelägen om att se vart framtiden tar mig.


Om tio år hoppas jag ha en egen praktik som psykiatrisk sjuksköterska. Jag föreställer mig att jag tar hand om inte bara vuxna utan också om barn som lider av kronisk psykisk sjukdom. Jag hoppas kunna spendera tillräckligt med tid med mina patienter dagligen. Ett av de största klagomålen jag hör från patienter är att deras psykiatriker inte spenderar tillräckligt med tid med dem. Jag planerar att bedöma och erkänna mina patienters önskemål och behov för att få en bra relation. Det är svårt att förutsäga framtiden men om tio år planerar jag att vara i det fält jag älskar och ta hand om och förespråka för de patienter som behöver mig. Sammanfattning Jag tror att jag har vad som krävs för att lyckas och vara en exceptionell sjuksköterska i den professionella världen.


En styrka alla sjuksköterskor måste ha är kommunikationsförmåga. Kommunikation inkluderar inte bara att prata utan också att lyssna. Jag tror att kommunikation är sättet att få förtroende och relation med patienter. Det låter patienten följa anvisningarna och följa behandlingen. Stora sjuksköterskor måste också ha empati för patienters lidande. Jag tror att jag har styrkan av vänlighet som tillåter mig att ha medkänsla och ge tröst. Detta ger mig också möjlighet att försvara mina patienters behov och önskemål. Sjuksköterskor ska också kunna bilda interpersonella relationer mellan läkare och patienter. Detta gör att jag kan samarbeta bra med andra sjuksköterskor, läkare och mentalvårdsrådgivare. Jag besitter även egenskapen att snabbt kunna agera i akuta situationer.


Jag kan behålla en lugn attityd och reagera snabbt i en kris. Det viktigaste är att ha respekt för människor och regler. Jag kan förbli opartisk och vara uppmärksam på konfidentialitet. Dessa är alla egenskaper hos en extraordinär sjuksköterska. Som ny sjuksköterska med mindre än ett års erfarenhet möter jag flera begränsningar. En annan begränsning är att jag har mycket mindre erfarenhet än sjuksköterskor som har praktiserat i flera år, vilket gör att jag också saknar klinisk erfarenhet. Ett stort bakslag för mig är att jag är psykiatrisk sjuksköterska. Jag har ingen medicinsk erfarenhet. Jag är rädd att om jag fortsätter att arbeta på ett sjukhus för mental hälsa kommer jag att glömma all den kliniska erfarenhet jag lärde mig på sjuksköterskeskolan.


Jag vet att dessa helt enkelt är nuvarande begränsningar och jag kommer att övervinna dem. Samtidigt anses de vara den mest integrerade delen av sjukhuset också. Det blir mycket svårt att driva en sjukvårdssektor ordentligt om omvårdnaden är fri från sin etik för att arbeta dag och natt med full uppmärksamhet. Enligt sjuksköterskorna på olika sjukhus är det den viktigaste omvårdnadsfilosofin som handlar om sjuksköterskornas etik som bör följas av dem. Få icke-plagierat anpassad uppsats om personlig filosofi om omvårdnad i USA Beställ nu. Vad som än läses i böckerna av en sjuksköterska är inte tillräckligt för dem och förutom dess praktik och erfarenheter talar högre för dem.


Vårdpersonal kan inte fungera bra om nya åtgärder och experiment inte kommer att göras samtidigt som patienterna behandlas för unika problem varje dag. Det är därför som en sjuksköterskas liv är fullt av utmaningar som hon möter varannan dag. De flesta människor kan inte utöva detta yrke på grund av de äventyr som finns varje dag i sjuksköterskeyrket för sjuksköterskorna. Om sjuksköterskor från hela världen kommer att samarbeta för att hantera människors dåliga hälsa utanför deras sociala ansvar kan vi också kontrollera tillväxten av dödliga sjukdomar. Antalet sjuksköterskor är fler än läkarna på ett sjukhus och det är anledningen till att de kan ta ett socialt ansvar med verklig effekt. Det är inte möjligt för de andra inom läkarkåren att arbeta med samma iver för socialt ansvarstagande inom vården som sjuksköterskornas.


Människorna kan också kommunicera med sjuksköterskor lättare än seniorläkarna på grund av deras rädsla och tvekan också. Köp skräddarsydd uppsats om personlig filosofi om omvårdnad till lägsta pris Beställ nu. Under ett sådant tillstånd är sjuksköterskorna mycket hjälpsamma för att tillgodose deras behov av rådgivning på psykologiska grunder. En patient behandlas av sjuksköterskan på ett mjukt sätt samtidigt som den pratar med honom eller henne så att han lätt lyckas glömma stressen och ångesten. Denna typ av knep är mycket avgörande för att människor snabbt och omedelbart ska återhämta sig från farliga sjukdomar.


Utan rollen som psykologisk rådgivning är det mycket svårt att behandla en patient med endast droger och diagnoser. Omvårdnadens personliga filosofi Den här uppsatsen utforskar den personliga filosofi jag har som sjuksköterskestudent och vad jag tänker förmedla under hela min sjuksköterskekarriär. Innan du går in i något yrke är det viktigt att utvärdera din personliga filosofi om yrket, eftersom det hänför sig till värderingar och principer som tror på att vägleda din praktik. Omvårdnadsområdet är mer än att behandla en fysiologisk åkomma, men det innebär att tillhandahålla kvalitetsvård för varje patients individuella behov, och därför vara klientcentrerad.


Min omvårdnadsfilosofi integrerar vikten av kunskapsbasutövning av medicin, kombinerat med att ta itu med holistiska behov hos patienten och familjen, inklusive den fysiska, psykologiska, kognitiva, emotionella, andliga och sociala vården Scottish Intercollegiate Guidelines Network. Dessutom är en viktig aspekt av omvårdnad är effektiva mellanmänskliga relationer med annan vårdpersonal för att främja patientvård av hög kvalitet. Dessutom inkluderar min filosofi vikten av relationen mellan klient och sjuksköterska för att hjälpa till med hälsofrämjande för att förebygga sjukdom och öka hälsonivån hos klienter. Faktorer som påverkar utvecklingen av personlig filosofi Min filosofi är baserad på mina personliga värderingar och övertygelser när det gäller arbetskroppen inom omvårdnad.


Utövandet av omvårdnad innebär inte bara att tillämpa kunskap utan också förmågan att differentiera klientens behov och vara empatisk för deras behov. Därav vikten av holistisk omvårdnad och att inte bara vara för klienten utan även för klientens familj. utövande av medicin, kombinerat med att tillgodose patientens och familjens holistiska behov, inklusive den fysiska, psykologiska, kognitiva, emotionella, andliga och sociala vården när det gäller att vara kompetent i omvårdnad. Slutsats Genom hela denna filosofiartikel har jag undersökt vad omvårdnad är baserat på mina personliga värderingar och övertygelser när det gäller arbetskroppen inom omvårdnad. Jag värdesätter vikten av att holistisk omvårdnad och att vården av patienter är individualiserad för dem och deras familj.


Samarbetar också effektivt bland vårdpersonal för att säkerställa kvalitetsvård för patienter. Dessutom är vikten av hälsofrämjande som en av sjuksköterskornas huvudroller att vara lärare, eftersom främjande av hälsa förebygger sjukdom och ökar hälsonivån hos klienter. Dessa principer kommer att fungera som vägledning för mina personliga normer för sjuksköterskeutövning. Få tillgång till. Bra uppsatser. Personlig sjuksköterskefilosofi Ord 3 sidor. Personlig omvårdnadsfilosofi. Läs mer. Tillfredsställande uppsatser. Jean Watsons teori om omsorg i sjuksköterskepraktiken ord 3 sidor. Jean Watsons teori om omsorg i sjuksköterskepraktiken. Kraftfulla uppsatser. Omvårdnad: Att ge bästa möjliga vård för patienter Ord 3 sidor 2 citerade verk.


Omvårdnad: Att ge bästa möjliga vård för patienter. Bättre uppsatser. Personal Nursing Philosophy: My Personal Philosophy Of Nursing Words 3 sidor. Personal Nursing Philosophy: My Personal Philosophy Of Nursing. Philosophy Of Nursing Words 2 sidor.

No comments:

Post a Comment