Monday, January 24, 2022

Uppsats om rektor för en skola

Uppsats om rektor för en skola



Därför faller ansvaret för att leda skolan till en verklig funktion av samhället på ledaren. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Andra Andra. Som administratör måste du visa samma passion för framgången för din skola som helhet. Ludwig Wittgenstein. Andra okategoriserade cookies är de som analyseras uppsats om rektor för en skola har ännu inte klassificerats i en kategori. Jag skulle göra allt jag kan för elevernas mentala, moraliska och fysiska utveckling.





Uppsats om om jag vore en rektor pdf



Att en skola fungerar väl beror på att rektorn sköter den. Han är i allmänhet en man med lång erfarenhet, höga kvalifikationer och en tilltalande personlighet. Om jag var rektor på en skola. jag skulle göra uppsats om rektor för en skola Jag kan för elevernas mentala, moraliska och fysiska utveckling. Jag skulle åstadkomma vissa förändringar för att skapa en hälsosam atmosfär i skolan. Jag skulle se till skolans sanitet och insistera på regelbundenhet och punktlighet både bland läraren och. För elevernas mentala utveckling skulle jag försöka förbättra undervisningsförutsättningarna. På den fysiska sidan skulle jag göra spel obligatoriska för alla.


Jag skulle intrycka på dem nödvändigheten av fysisk träning för hälsa och effektivitet på jobbet. Jag skulle se till att underhålla lekplatser för regelbunden träning av spel. För den moraliska utvecklingen av barn skulle jag se att ordentlig disciplin upprätthålls i klasserna. Eleverna följer skolans regler, beter sig väl och inskärper goda vanor. De håller kött och rent, uppsats om rektor för en skola, slösar inte bort sin tid, och är regelbundna på studierna. Jag ska tillhandahålla lämpliga faciliteter till elever och lärare.


Toaletterna uppsats om rektor för en skola rengöras ordentligt. Biblioteket kommer att vara välutrustat. Det kommer att finnas simhall, gym mm. i skolan. Extra lektioner kommer att ordnas för svaga elever. Priser kommer att delas ut till de lärare som ger hundra procent resultat. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Hem Engelska skrivkunskaper Kort uppsats om If I were a Principal of my school words. Jag skulle se till skolans sanitet och insistera på regelbundenhet och punktlighet både bland läraren och de undervisade. Uppsats om If I Were a Principal PDF Uppsats om If I Were a Principal Essä om If I Were a Principal nedladdningar.


Lämna en kommentar Avbryt Svara Din e-postadress kommer inte att publiceras.





uppsats om djurförsök



Ofta är rektorn omedveten om vem som deltagit i vilka möten och vem som ligger efter på sina utbildningstimmar. Om rektorn skulle vara mer engagerad i pedagogerna på skolan skulle det uppmuntra lärarna att bli mer engagerade också. Den fjärde punkten är enligt min mening mycket nära relaterad till det tidigare angivna andra området av läsningen. Återigen, för att lära ut kultur och medkänsla för samhället måste en pedagog ha tillgång till dessa program. Rektor är ledare för skolan och lärarna följer ledaren. Någon gång blir nyheten att försöka göra skillnad tunn när det finns lite uppmuntran att göra det.


Därför faller ansvaret för att leda skolan till en verklig funktion av samhället på ledaren. Det femte området reflekterar det tredje. Det finns en önskan bland lärare som talar för att de vill lära sig och växa. Tyvärr ser jag detta i min egen personliga syn på skolan. Uppmuntran och erkännande lärs ut inom utbildningsområdet. Vi är alla medvetna om att detta främjar en bättre lärmiljö för eleverna. Vad rektorn inte ser är att detta också skulle främja en bättre undervisningsmiljö för pedagogerna. Generellt sett gör min rektor sitt jobb på ett professionellt och bokfört sätt. Däremot inser jag att det finns en hel del förbättringar som kan riktas mot bokföringsinställningen.


Läsningen hjälpte mig att se mina områden av missmod. Genom den informationen hoppas jag kunna justera mina känslor under den följande terminen och inse att denna attityd kommer från min besvikelse över ledarskapet och inte borde påverka hur jag reagerar i klassrummet. Jag säger detta för att det ger mig stor glädje och motiverar mig att se att jag kan hjälpa till att motivera andra att nå högre mål och själva bli ledare. En transformationsledare förbättrar motivationen, moralen och prestationsförmågan hos sin anhängargrupp. Transformationellt ledarskap, även som lärare, när jag hanterar svåra eller icke samarbetsvilliga elever, gillar jag att leta efter sätt att motivera dem eller hitta meningsfulla aktiviteter för att väcka deras intresse för att arbeta med gruppen och slutföra ett projekt. Jag gillar att göra gruppprojekt eller uppdrag eftersom jag gillar att se hur ledare börjar utvecklas.


Några av mina mest utmanande elever har blivit fantastiska ledare och studenter när de har fått möjligheten att arbeta i ett team och ta ansvar för ett visst projekt. Jag vill påverka mina elever positivt och vill vara en positiv förebild för dem. Jag vill hjälpa dem att utveckla en positiv självbild och självkänsla. Jag vill lära dem viktiga livsläxor, jag vill ge glädje i mitt klassrum och slutligen vill jag undervisa! Jag är verkligen exalterad över möjligheterna som ligger framför mig. Att ha ett eget klassrum kommer att bli en dröm... Till sin natur är människor väldigt undersökande. Målet med utbildning bör vara att utbilda alla elever och producera framgångsrika livslånga elever; elever som kan bidra till samhället på ett positivt sätt.


Därför, när utbildningstrenderna förändras, bör mina undervisningsmetoder och mentalitet spegla dessa förändringar. Att vara bekant med aktuella undervisningstrender, bedömningar och innehållsrelaterade idéer kommer följaktligen att bidra till att stärka undervisningen i klassrummet; göra inlärningsprocessen mer effektiv för alla elever. Denna aspekt av undervisning främjar en kallelse för mig att också vara en livslång lärande. Först måste en framgångsrik skolledare ha en vision. Drömmen eller visionen är kraften som uppfinner framtiden" Kouzes och Posner, s. Ett sätt att implementera en vision är att börja skapa professionella lärandegemenskaper. Genom att skapa professionella lärandegemenskaper kommer en rektor att delegera ledarskapsroller till lärare när de utvecklar och etablerar professionella lärandegemenskaper.


Min personliga plattform eller filosofi om ledarskap inom utbildning härrör från min kärlek till barn. Jag känner verkligen att för att bli framgångsrik i utbildning måste du ha en kärlek till barn och en passion för att se dem lyckas. Som administratör måste du visa samma passion för framgången för din skola som helhet. Som administratörer är det första vi måste skydda undervisningstid i klassrummet. Genom att göra undervisningstiden till ett fokus för ditt ledarskap, förmedlar du denna betydelse till dina lärare. Även om en elev kan vara akademiskt stark med ett stabilt hem, betyder lärare mest. Du använder det här ordet för ofta, överväg att ersätta det med köttdryck för maträtter. Efter 'den', använd inte ett verb. Se till att stavningen av 'lär dig' är korrekt.


Om "lära" är det första ordet i ett sammansatt adjektiv, använd ett bindestreck mellan de två orden. Obs: Det här felmeddelandet kan uppstå om du använder ett verb som substantiv och ordet inte är ett substantiv på standard engelska. Du använder detta ord för ofta, överväg att ersätta det med övningsuppgift studieinstruktionsläsning. Överväg att använda particip "tilldelad"? Menade du: "i framtiden"? i framtiden. Möjligt stavfel hittades. gymnasium. Menade du "trots" eller alternativt "trots"? Vad tror du? Lärande är en skatt som kommer att följa sin ägare överallt. Kinesiskt ordspråk.


I modern tid är barn i press som aldrig förr. De har stress inte bara från sina studier utan också från den kommunala och ekonomiska miljön.

No comments:

Post a Comment