Thursday, December 16, 2021

Min favoritläraruppsats

Min favoritläraruppsats



Hon genomför lektionen på ett intressant sätt, förklarar tydligt reglerna eller innehållet i verken. Geeta Goswami är min favoritlärare i min favoritläraruppsats. På så sätt blir vi väldigt tydliga med ett visst ämne, hon tar provet efter att ha undervisat två eller tre dagar senare. Nästa inlägg Swami Vivekananda Essay. Lärare gör det inte för pengar utan ideologiska skäl.





Beställ ett anpassat papper från denna författare!



Läraren är en person i vårt liv som ger många viktiga saker tillsammans med den goda utbildningen. De formar oss och vår framtid i enlighet därmed för att göra oss till en ansvarsfull medborgare i landet. Nedan har vi tillhandahållit några stycken, korta uppsatser och långa uppsatser om min favoritlärare för att hjälpa eleverna att slutföra sin uppsatsskrivande uppgift. Alla mina favoritläraruppsatser är skrivna väldigt enkelt. Så du kan välja vilken uppsats som helst om min favoritlärare enligt dina behov och krav:. Min favoritlärare är Rajani mam.


Hon är min klasslärare också och deltar dagligen på morgonen. Hon är en strikt lärare men väldigt rolig och omtänksam till sin natur. Hon är väldigt disciplinerad och punktlig. Hon gör alla arbeten och projekt relaterade till klassen för henne vid rätt tidpunkt utan att bli sen. Jag gillar henne väldigt mycket då hon försöker lära oss bra saker på väldigt enkla sätt. Vi njuter av hennes klass. Hon lär oss engelska ämnet. Hon får oss att skratta genom att berätta massor av skämt däremellan när hon undervisar. Hon guidar oss också mycket väl under alla skolor eller mellanskoletävlingar, min favoritläraruppsats, sport, akademiskt etc.


Hon lär oss att dela saker i klassen bland våra kollegor som lunch eller annat som behövs min favoritläraruppsats. Min favoritlärare är min klasslärare. Hon heter Nisha Gupta. Hon tar vår närvaro och lär oss hindi, matematik och konstämne. Hon är välutbildad och har tagit högre studier från Banaras Hindu University. Hon följer mycket enkla och effektiva undervisningsstrategier för att lära oss alla ämnen. Jag saknar aldrig hennes klass och går dagligen. Jag gillar hur hon lär oss eftersom vi inte behöver studera det ämnet hemma igen.


Vi blir väldigt tydliga med ämnet hon lär oss i klassrummet. Efter att ha rensat konceptet min favoritläraruppsats ämne, hon ger oss några övningar i klassen och även hemarbete för hemmet. Nästa dag ställer hon frågor relaterade till gårdagens ämne och börjar sedan ett annat ämne, min favoritläraruppsats. Trots ämnena lär hon oss god etik och etikett också för att göra oss starka till karaktären. Kanske; hon kommer dock inte att vara vår lärare i nästa klass; hennes undervisning kommer alltid att finnas med oss ​​och visa oss vägen till svåra situationer.


Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull i naturen. Hon har varit guldmedaljör på universitetet hon min favoritläraruppsats hennes högre utbildning. Hon skulle alltid vara min bästa lärare. Geeta Goswami är min favoritlärare i skolan. Jag studerar i klass 4:e standard och hon lär mig EVS Environmental Studies. Hon är en bra lärare. Hon bryr sig mycket om oss och undervisar på enkla sätt. Hon tar aldrig studier särskilt seriöst och lär oss med underhållande aktiviteter. Hon kommer alltid i rätt tid i klassen och missar aldrig sin klass. Vi trivs väldigt bra med hennes klass eftersom hon gör oss glada också. Hon älskar mig väldigt mycket eftersom jag är hennes mycket disciplinerade och idealiska elev. Jag följer henne alla order och gör mitt klassarbete och hemarbete på ett snyggt och rent sätt dagligen.


Jag blir aldrig sen eller frånvarande i hennes klass. Hon motiverar oss att alltid följa rätt väg i livet även om vi måste möta mycket svåra situationer. Hon berättar att vi aldrig blir hopplösa i svåra situationer och letar efter några enkla sätt att ta oss ur dem. Hon säger också till oss att aldrig tänka negativt och alltid tänka positivt eftersom det alltid händer vad vi tänker och gör. Hon beskriver mycket bra om alla ämnen i EVS. Hon vill att vi ska prata engelska i hennes klass. Hon åker till sitt hem med oss ​​i skolbussen där vi njuter mycket av att sjunga sånger och recitera dikter i bussen, min favoritläraruppsats. Min favoritlärare var Mr. Sunil Min favoritläraruppsats som lärde mig engelska och matematik i 2 år när jag gick i klass 3:e och 4:e standard.


Han var från Varanasi men bodde i närheten av skolan. Han tog sina högre studier från Banaras Hindu University. Han var mycket artig och snäll till sin natur. Han visste väl om hur man hanterade små barn i klassen. Jag minns honom fortfarande för hans unika undervisningsstil. Det han lärde mig minns jag fortfarande mycket väl eftersom han har gjort mina matematikbegrepp väldigt tydliga. För närvarande studerar jag i klass 5:e standard men saknar honom fortfarande väldigt mycket, min favoritläraruppsats. Jag träffar honom då och då när jag behöver lösa några svåra frågor i min matematik min favoritläraruppsats. Han ser väldigt smart ut med bra fysik, gnistrande ögon och blont hår.


Jag gillar hans goda personlighet och artiga natur. Han log alltid när han kom in i klassrummet och frågade oss först om vårt välbefinnande. Han hjälpte oss också i idrotten när vår idrottslärare var frånvarande. Han har ett leende ansikte men mycket strikt i studien. Han straffade alltid till eleverna som var med ofullständiga hemarbeten. Han är känd för att göra mycket roligt under lektionstid men eleverna får bra betyg i hans ämnen. Han är en lärare med goda kunskaper i undervisningen, vänlig natur, bra humor, tålmodig och lättsam. Jag är en av hans lydiga elever. Ibland gav han oss choklad på min favoritläraruppsats bra i klassens prov och prov.


Han gav oss aldrig massor av uppdrag hemma, min favoritläraruppsats. Han är väldigt entusiastisk och motiverade oss alltid att göra vårt bästa i studien. Rashmi är min favoritlärare på 6:e standard i skolan. Hon lär oss hindi och datorämnen i klassen. Hon har en väldigt unik personlighet. Hon är ganska fet men lugn till sin natur. Jag önskar också lycka till på hennes födelsedag. Hon är van vid att recitera några skämt emellan medan hon går på lektionen för att göra roligt och uppmärksamma oss på studier. Jag är inte så bra i hindi-ämnet men gör mycket bra i datorn. Hon hjälper mig mycket att förbättra min Min favoritläraruppsats språk. Efter att ha gått klassen ger hon alltid några frågor att lära sig och ställa till nästa dag.


Hon tar oss till datorlabbet för att göra oss mer tydliga och säkra på datorn. Hon vill vara tyst i sin klass när hon undervisar. Hon lämnar aldrig sina svaga elever oklara om vad hon har lärt ut, min favoritläraruppsats. Hon gör alla väldigt tydliga om vilket ämne som helst och motiverar oss att ställa frågor i hennes klass. Hon börjar aldrig nästa ämne förrän vi alla förstår det sista mycket väl. Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull till sin natur då hon tar hand om alla elever i klassen, min favoritläraruppsats. Ingen bråkar eller bråkar i hennes klass. Hon roterar sina elever varje vecka så att ingen förblir svag och olycklig.


Alla mina vänner gillar hennes klass och går dagligen. Hon stöttar några svaga elever genom att ge dem över tid utanför klassen. Hon hjälper oss också att lösa problemen förutom studien. Hon uppmuntrar oss att delta i de sporter eller andra tävlingar som anordnas i skolan. Hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur. Ibland, min favoritläraruppsats, när ämnena är över delar hon med oss ​​av sin kampperiod i livet för att uppmuntra oss att studera. Hon är mycket vänlig och lättsam lärare. Vi är aldrig rädda för henne men respekterar henne mycket. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare. Hon heter Mrs. Sanjana kausik. Hon bor nära skolans campus.


Hon är skolans bästa lärare och omtyckt av alla mina vänner eftersom hon undervisar väldigt bra.





köpa uppsats



Få fler gratis uppsatser Vilka kategorier var användbara för dig? Antagning Karriärkurser Uppsatsprov Skrivverktyg Skrivguide Användbara resurser. Skicka via e-post. Mest användbara resurser för studenter: Gratis uppsatser Ladda ner Skrivverktyg Lista Korrekturläsningstjänster Universitetsbetyg. Bidragsgivare Bio Lona Glenn Los Angeles Lona tog examen från Los Angeles City College. Samtidigt som hon var föreläsare vid flera gymnasieinstitutioner grundade Lona ett online-utbildningsprojekt Tutorsclass. Läs mer. Maria Castle Davis, CA Jag studerade utbildning och arbetar för närvarande som handledare för barn i skolåldern.


Jag har arbetat som volontär i många olika internationella sociala projekt och som lägerrådgivare varje sommar. När jag behöver lösa några svåra frågor i mitt matematikämne träffar jag honom då och då. Han ser väldigt smart ut med bra fysik, glänsande ögon och blont hår. Närhelst våra idrottslärare var frånvarande hjälpte de oss också i idrotten, han har ett leende ansikte men är väldigt strikt i studierna. Han straffade alltid dessa elever med ofullständigt hushållsarbete. Han är känd för att ha mycket roligt under lektionstid, även om eleverna får bra betyg i hans ämnen. Han är en lärare med god pedagogisk förmåga, vänligt temperament och bra humor, tålamod och naturlighet. Mrs Rashmi är min favoritlärare i 6:e klass i skolan, hon lär oss hindi och datorämnen i klassen.


Jag är inte så bra på hindi men gör mycket bra på datorer, hon hjälper mig mycket med att förbättra mitt hindispråk. Hon tar oss till datorlabbet för att göra oss tydligare och säkrare om datorer, när hon undervisar ber hon oss alla att vara tysta i hennes klass. Var också uppmärksam på sina svagare elever, hon gör det väldigt tydligt för alla om vilket ämne som helst och inspirerar oss att ställa frågor i hennes klass. Roterar också elevernas sittarrangemang varje vecka så att ingen lämnas svag och olycklig. Alla mina vänner gillar hennes klass och går dagligen. Hon stöttar några utsatta elever genom att ge tid efter lektionen.


Hon hjälper oss också att lösa andra problem än studier. Hon inspirerar oss att delta i sporter eller andra tävlingar som hålls i skolan och hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur. i skolan. Ibland, när ämnena är över, delar hon med sig av livets kampperiod, uppmuntrar oss att studera, hon är en mycket sällskaplig och lättsam lärare. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare Mrs. Sanjana Kaushik, hon bor nära skolans campus. Hon är den bästa läraren på skolan och är omtyckt av alla mina vänner eftersom hon lär oss väldigt bra, ingen verkar tråkig i hennes klass eftersom hon skämtar mellan undervisningen. Jag gillar hennes strategier att undervisa i klassrummet, hon ber oss gå till ämnet hemma om vad hon ska lära ut i klassen nästa dag. Hon undervisar i det ämnet i klassen och ställer många frågor för att rensa våra tvivel och hon ställer också frågor om samma ämne nästa dag.


På så sätt blir vi väldigt tydliga med ett visst ämne, hon tar provet efter att ha undervisat två eller tre dagar senare. Vi ställer frågor till henne i klassen eller går till hennes stuga utan någon rädsla. Hon säger till oss att fokusera på studierna och alltid be oss följa det som dina lärare säger i klassen om du verkligen vill ha framgång i livet. Hon stödjer sina svaga elever mycket och ber om duktiga elever att hjälpa sina svaga kollegor. Dessutom är hon en mycket uppmuntrande lärare som uppmuntrar oss inte bara i studier utan också i extraordinära aktiviteter. Hon pekar på en elev som klarar sig bra i skolan, oavsett om det är i akademiska eller sportaktiviteter, hon ger gratis undervisning till sina utsatta elever i sitt hem i en timme.


TEACHERS DAY ESSAY MIN SKOLA ESSÄ MIN HOBBY ESSÄ MIN BÄSTA VÄN ESSÄ. Varje elev gör mycket bra ifrån sig i det naturvetenskapliga ämnet i klassprov, hon är också vice rektor för skolan. Därför utför hon allt sitt ansvar mycket bra. Hon sköter renlighet och grönska i skolans lokaler. Hon ser aldrig seriös ut för att hon har ett leende ansikte, och gör oss glada i skolan som hennes barn. Hon sköter alla arrangemang i skolan under alla event eller tävlingar i skolan. Hon talar till alla elever mycket artigt och är väl medveten om att hon kan hantera alla svåra situationer på skolan. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Plastföroreningar är en typ av förorening som är skadlig för vår miljö, det är ett hot mot livet på jorden, plastpåsar borde förbjudas för att minska föroreningarna.


Plastpåsar. Hem Uppsatstal Slogans Vanliga frågor.

No comments:

Post a Comment