Thursday, December 30, 2021

Beskrivande uppsats om stranden

Beskrivande uppsats om stranden



De utspridda regnfria molnen som från början blockerade solens strålar smälte bort i tomma luften och gav plats för vattnet att värmas upp. Elden brinner lika starkt som solens strålar. Människor från olika bakgrunder och raser fyller alltid Miami Beach. Det fyllde inte bara mina lungor med föryngrande syre, utan också mitt sinne med ett hopp om att få den bästa dagen i mitt liv. Visste att om en liten stund måste jag gå tillbaka till min värld beskrivande uppsats om stranden, rutinmässigt liv, rusar människor med ett schema fyllt med oändliga uppgifter att slutföra, beskrivande uppsats om stranden. Strålarna gjorde sitt jobb ganska bra.





Beskrivande essä om stranden



Glöm hela natten och hitta lite skrivinspiration med våra kostnadsfria essäprover om vilket ämne som helst. Det är dags för dig att spika dina betyg! Ett av mina tidigaste minnen var när jag gick till stranden med mina föräldrar för första gången. Mitt första intryck var hur kristallklart vattnet såg ut, eftersom det reflekterade solljus. Dagen var varm och jag minns att solen slog ner och tänkte hur uppfriskande det skulle vara att kliva ner i havsvattnet, beskrivande uppsats om stranden. Stranden har en mycket speciell lukt. Så fort vi kom till stranden sprang jag ner för att kliva i vattnet. Det första jag märkte var att värmen inte bara fanns i luften, utan även i sanden, beskrivande uppsats om stranden, eftersom det brände mina fötter.


Jag var tvungen att springa snabbt för om jag lämnade fötterna i sanden för länge skulle det brännas, så jag sprang snabbt ner mot vattnet. Behöver en unik uppsats om "Descriptive Essay: The Beach"? Så fort jag klev in i delen av beskrivande uppsats om stranden stranden där vattnet sveper sanden, jag kände att det var genast svalare. En liten vind slog upp just då, och jag blev förvånad över hur jag kunde gå från att vara varm till att bli kall så snabbt. Vinden kändes fortfarande uppfriskande och jag doppade sakta tårna i vattnet. Jag lät vågorna träffa mina anklar, och sedan skulle vattnet rinna tillbaka ut i havet. Jag minns att jag tänkte hur vackert allt verkade.


Luften var varm, vattnet var kallt, och det var ljudet av måsar som kunde höras över ljudet av de små vågorna beskrivande uppsats om stranden Strand. Jag ville inte simma i havets vatten, så jag gick bara i vattnet upp till knäna. Jag sprang en liten stund längs stranden för att det kändes bra att springa, och jag minns hur att gå genom vatten tog mer ansträngning än normalt. Snart var jag lite vindad så jag bestämde mig för att gå tillbaka till där min familj hade lagt ut handdukarna. Efter några minuter till började jag bli hungrig. Det fanns en liten försäljare vid sidan av stranden som sålde drinkar och smörgåsar, så vi bestämde att det skulle vara ett bra tillfälle att äta lunch.


Utanför försäljaren stod ett litet bord beskrivande uppsats om stranden ett knallrött paraply, så vi satte oss ner och beställde vår mat. Efter lunch bestämde jag mig för att jag skulle försöka göra ett sandslott. När det misslyckades, beskrivande uppsats om stranden, Det slutade helt enkelt med att jag ritade i sanden med min fot. Jag gillade känslan av den kalla, blöta sanden som rinner mellan tårna. Det började bli varmare, så när jag behövde ta en paus från sommarvärmen gick jag tillbaka i vattnet och svalnade omedelbart. Barnen skrattade och lekte medan de stänkte vatten på varandra. Det var nästan för ljust att titta på direkt. Vad jag kommer att ta bort från detta minne var hur fridfullt det var, och jag kommer aldrig att glömma havslukten.


Stranden har sedan dess blivit en av mina favoritplatser att besöka, och jag är alltid glad när jag får chansen att besöka. Varför inte göra ett unikt papper åt dig? Använd kod: ANPASSAD Hoppa till innehåll Glöm hela natten och hitta lite skrivinspiration med våra kostnadsfria uppsatsprover om vilket ämne som helst. Söka efter:. Beställ nu, beskrivande uppsats om stranden. Gör min uppsats Använd kod: CUSTOM20 Koden kopierad! Använd den i kassan.





argumenterande uppsatsämnen gymnasiet



Jag minns att vi som unga pojkar var så förtjusta i att simma tills vi en dag såg en läskig fjällig sten röra sig på vattnet. Det såg ut som en ubåt som hela tiden dyker upp och sjunker under vatten. En pojke skrek efter att han upptäckte att det var en krokodilbebis. Jag fruktade bara reptiler och han räddade oss från vad som skulle bli slutet på en era för oss. Efter att ha bekräftat att det är säkert att simma låter jag mina barn simma på ett av de grunda vattnen runt omkring oss. Jag märker att jag inte är den enda som bryr sig om mina barn. Några meter bort lär en kungsfiskare redan sina ungar hur man skaffar mat. De stiger ner från palmen vid havets kant. Jag tar också en bild av en skola med delfiner. De är långt från stranden men med hjälp av min kikare njuter jag och min fru av glamouren av att se dem hoppa upp och ta dyk när de jagar en båt.


Stranden, flockad av simmare och solbadare för en stund sedan, blir nu mindre upptagen. Fiskare börjar sina nattskift. Solen dyker redan in i vattnets horisont och lämnar efter sig ett enormt gult ljus. Fåglarna börjar sjunga igen. Stranden är platsen jag går till när jag behöver koppla av och glömma livets liv och bara njuta av mig själv. Som vanligt var mitt senaste besök där minnesvärt. Redan i min strandklädsel blåste ett drag över havet och svepte med sig min ande.


Solen delade sig genom de spridda stummolnen som om den vek sig för att ge lite ljus. När jag tog en frisk fläkt pirrade det i näsan av lukten av det salta havet. Ett gruvfält av koraller utgjorde strandsanden, med ett överflöd av mångfärgade snäckskal. En bädd av filtar bildades dock av sanden samtidigt. Liksom mitt tidigare besök lovade det här besöket att bli ett fyllt av enorm glädje och avkoppling. Mitt hjärta bultade på något sätt som ett trumset av en orkester från hur strandsanden rann upp på mina fötter och kittlade mina tår.


Känslan var delikat, särskilt med tanke på att sandkornen var så fina att det nästan var omöjligt att se dem genom det mänskliga ögat. Havsvågorna lugnade mig genom en dov vaggvisa och drog mig närmare dem när jag mindes min barndom. Det var som att de gav mig en inbjudan med vidöppna armar. Mina fötter skulle dock inte tvingas vid denna tidpunkt eftersom de penetrerades av de iskalla vågorna. Så jag satte mig bara ner med huvudet höjt mot himlen när jag såg solen sträcka ut sig och ta sig fram över himlen. Solen spårade sin väg upp mot himlen och distribuerade sitt ljus till allt den kunde se.


Fåglar som flög över himlen och försökte göra anspråk på det själva sjöng söta melodier med högt humör i mina öron. Från solstrålarna förvandlades himlen till en upplyst skimrande blå färg från en mörk dimmig indigofärg. De utspridda regnfria molnen som från början blockerade solens strålar smälte bort i tomma luften och gav plats för vattnet att värmas upp. Jag tog mig sakta fram till stranden igen och sänkte ner tån i det nu snabbt värmande vattnet. Jag drog hastigt tillbaka det eftersom det kändes som att det smälte bort i havet trots att jag hade varit avtrubbad tidigare.


Den stickande lukten som kom från ruttnade alger fyllde luften och min sura mage svarade med att vända sig åt sidan. Jag kunde höra ljudet av fiskar som möjligen påkallade uppmärksamhet under havet. Jag kunde samtidigt berätta att fiskarna var rädda för havsdjuren som hungrigt drev på mindre vattenvarelser till lunch. Det här var en överlevnadstaktik kunde jag säga. När kvällen började dra på sig strömmade folk ut på stranden för att njuta av lugnet och det perfekta vädret. Barn sprang upp och ner medan skratt fyllde varje hörn av stranden och folk spelade till och med beachfotboll och volleyboll.


Dagen närmade sig äntligen sitt slut och en efter en började folk gå långsamt efter vad som hade varit en dag full av spänning. Känner mig förvånad över den fantastiska skönheten i naturen som omger mig. Jag är trollbunden att det hela designades och skapades av en enda person. Jag tar sanden i min hand och ser dem glida mellan mina fingrar; det kändes som att tiden rinner iväg. En längtan som väller djupt inom mig kände mig manad att stanna där för alltid, en plats så nära alla mina drömmar. Leende och tillfredsställande, en känsla som inte hade på länge. Den tomhet som en gång sänkte mig är nu fylld av en överfull vår av glädje och lycka. Tiden flög och innan vi visste ordet av är det dags att åka hem. Det verkar som om tidens tickande tryck inte gällde denna otroliga plats.


Visste att om en liten stund kommer jag att behöva gå tillbaka till min värld av vardagliga, rutinmässiga liv, förhastade människor med ett schema fyllt med oändliga uppgifter att slutföra. Jag tog ett djupt andetag och slöt ögonen, ett leende på läpparna. För det här ögonblicket är detta min lyckligaste plats någonsin i mitt liv, min himmel och min värld. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper.


Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade essäer En fallstudie om markägande och dess utvidgning till intilliggande strand- och vattenuppsats. En översikt över tjänsten för borttagning av skräpbilar online i West Palm Beach, Florida Essay. Min syn på havsstrandens skönhet. Talasari Beach Essä. Thailand: Tropiska stränder för en vinterflykt. Skyddsrum för besökare under dåligt väder på Siloso Beach Essay.


Vid den här tiden bestämmer sig folk för att ta ett dyk i havet eller stanna i land för att uppleva bitterheten i den klibbiga kvällsluften. Utan tvekan är jag övertygad om att mitt på eftermiddagen är den bästa tiden att uppleva strandens avkopplande, lugnande och fridfulla atmosfär. Den bästa upplevelsen är att gå över stranden när den korniga, sleika och bruna sockersanden tar formen av fötterna samtidigt som den tröstas av vattnets lugna ljud och den rytmiska rörelsen av det dunkande havsvattnet. Det är svårt att bortse från de fantastiska upplevelser stranden utgör. På kvällen är det tyst på stranden när folk rusar hem eller till sina hotell i väntan på nästa dag. En glimt av sanden över stranden avslöjar hur mycket aktivitet som ägde rum under dagen. I gryningen är ljudet av vågorna på den mörka gyllene sanden mer uttalat än under dagen innan människor börjar flockas på stranden när solen dyker upp och stiger upp som en gul ballong i den avlägsna horisonten.


Solen verkar faktiskt tillkännage sin avsikt att förgylla dagen med varma strålar och spela sin roll för att göra dagen på stranden till en minnesvärd dag. Mitt besök på Miami Beach var exceptionellt när jag insåg spänningen och spänningen som naturen har. Människor av olika ursprung och den färgstarka miljön gör stranden till det bästa stället att tillbringa en semester på. Ljudet av vågorna och den varma solen gör hela upplevelsen värd besväret. I framtiden planerar jag att tillbringa min semester på olika stränder över hela världen. Tes: Stranden är en av de bästa platserna för underhållning och kul för äventyrliga människor. På eftermiddagen är det tyst på stranden när folk rusar hem eller till sina hotell i väntan på nästa dag. Människor av olika ursprung och den färgstarka miljön gör stranden till det bästa stället att tillbringa en semester på.


Under de kommande åren och framtiden planerar jag att tillbringa min semester på stranden över hela världen. Hur man skriver en beskrivande uppsats. com är en ledande akademisk skrivtjänst som är dedikerad till att ge extra stöd och hjälp till studenter över hela världen. Via vår webbplats kan studenter begära hjälp i en mängd olika ämnen och discipliner.

No comments:

Post a Comment